Naším cílem bylo vytvořit komplexní zdroj informací, ze kterého mohou rodiče čerpat, když si nejsou jistí. Přáli bychom si, aby web sloužil i odborníkům jako místo, odkud lze čerpat inspiraci či tipy pro kroky v rozvoji české psychodiagnostické praxe. Doporučené postupy vycházejí ze současných poznatků psychologie, diagnostiky a psychometriky. Jelikož naším přáním je, aby se psychologická praxe v ČR rozvíjela a držela krok s rozvojem oboru, nabízí web odborníkům různé tipy a materiály, které mohou zkoušet do své praxe začlenit. Rodičům, jejichž dítě podstoupilo nebo má podstoupit psychodiagnostické vyšetření, by měl web nabídnout možnost vytvořit si představu, co je čeká a co můžou ve své situaci dělat, aby mohli být aspoň o něco klidnější a v neznámé situaci tak být co nejlepší podporou pro své dítě. V průběhu tvorby pro nás bylo nejdůležitější, aby informace zde uvedené byly ověřené a co nejsrozumitelněji předané.
Ve všech našich článcích se snažíme vycházet z odborných zdrojů a zkušeností z praxe. Níže uvádíme hlavní zdroje, ze kterých jsme čerpali.
Hlavní zdroje
- Braaten, E. (2019). Child Clinician's Report-Writing Handbook, Second Edition. Guilford Publications
- Lichtenberger, E. O. (2004). Essentials of assessment report writing. J. Wiley.
- Hogan, T. P. (2019). Psychological testing: A practical introduction (4th ed.). John Wiley & Sons.
- American Educational Research Association, American Psychological Association, National Council on Measurement in Education (2001). Standardy pro pedagogické a psychologické testování. Praha: Testcentrum
- Ježek, S. (2010). Standardy pro užívání psychologických testů – Nastal čas pro českou normu? Testfórum, 1(1), 18–22. https://doi.org/10.5817/TF2010-1-5
- Urbánek, T., Denglerová, D., & Širůček, J. (2011). Psychometrika: Měření v psychologii. Portál.
- Zapletalová, J. (2014). Metodika pro práci školního psychologa zapojeného ve školním poradenském pracovišti. Praha: NÚV.