O projektu

Naším cílem bylo vytvořit komplexní zdroj informací, ze kterého mohou rodiče čerpat, když si nejsou jistí. Přáli bychom si, aby web sloužil i odborníkům jako místo, odkud lze čerpat inspiraci či tipy pro kroky v rozvoji české psychodiagnostické praxe.

Doporučené postupy vycházejí ze současných poznatků psychologie, diagnostiky a psychometriky. Jelikož naším přáním je, aby se psychologická praxe v ČR rozvíjela a držela krok s rozvojem oboru, nabízí web odborníkům různé tipy a materiály, které mohou zkoušet do své praxe začlenit. Rodičům, jejichž dítě podstoupilo nebo má podstoupit psychodiagnostické vyšetření, by měl web nabídnout možnost vytvořit si představu, co je čeká a co můžou ve své situaci dělat, aby mohli být aspoň o něco klidnější a v neznámé situaci tak být co nejlepší podporou pro své dítě. V průběhu tvorby pro nás bylo nejdůležitější, aby informace zde uvedené byly ověřené a co nejsrozumitelněji předané.

Ve všech našich článcích se snažíme vycházet z odborných zdrojů a zkušeností z praxe. Níže uvádíme hlavní zdroje, ze kterých jsme čerpali.

Hlavní zdroje

  • American Educational Research Association, American Psychological Association, National Council on Measurement in Education (2001). Standardy pro pedagogické a psychologické testování. Testcentrum.
  • Braaten, E. (2019). Child Clinician's Report-Writing Handbook (2nd ed.). Guilford Publications.
  • Hogan, T. P. (2019). Psychological testing: A practical introduction (4th ed.). John Wiley & Sons.
  • Ježek, S. (2010). Standardy pro užívání psychologických testů – Nastal čas pro českou normu? Testfórum, 1(1), 18–22. https://doi.org/10.5817/TF2010-1-5
  • Schneider, W. J., Lichtenberger, E. O., Mather, N., & Kaufman, N. L. (2018). Essentials of Assessment Report Writing (2nd ed.). John Wiley & Sons.
  • Urbánek, T., Denglerová, D., & Širůček, J. (2011). Psychometrika: Měření v psychologii. Portál.
  • Zapletalová, J. (2014). Metodika pro práci školního psychologa zapojeného ve školním poradenském pracovišti. NÚV.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info